A Christian Dior francia divatházat az azonos nevű, francia divattervező alapítatta 1945-ben, Párizsban Pierre Allemandiaval. Egy anekdota szerint Diornak egy jós azt mondta kamaszkorában, hogy "Az asszonyok áldani fogják, maga pedig általuk fog boldogulni". Első munkája egy francia galériában volt, ahol olyan festők munkáit állították ki, mint Picasso vagy Dali. Az 1930-as gazdasági válság alatt a családja csődbe ment, ezért a galériát bezárták, a Granville-i családi házukat pedig eladták (ma is megtekinthető, ez ad helyet a Christian Dior Múzeumnak).
Első terveit ebben az időszakban alkotta meg, később a Figaro Illustré illusztrátora lesz. A tervei nem sokkal később Nina Ricci, Claude Saint-Cyr és a Balanciaga divatházakhoz kerülnek, 1938-ban pedig a Robert Piguet divatházhoz szerződött le, ahol már tervezőként dolgozott, ezalatt a név alatt készítette el a legelső sikeres kollekcióit. Christian Dior a legnépszerűbbé a "New Look"-stílus tette, a kifejezés Carmel Snow, divatmagazinfőszerkesztő alkotása. A Dior márkát az általánosan karcsú szabás, az alakkövető felsőrész és a lebegő szabású szoknyák jellemzik.
A legelső saját nevével címjelzett kollekciójával egyidejüleg parfümcéget is alapított,az első termék pedig a Miss Dior nevet kapta, aminek azóta is töretlen a sikere. A parfümöt jelenleg az Oscar-díjas, amerikai színésznő, Natalie Portman népszerűsíti. Az USA divatpiacán 1948-tól van jelen a márka, ami azóta is nagy hangsúlyt helyez a marketingre, a leghíresebb sztárok a Dior arcai. A tervező 1957-ben az amerikai Time Magazin címlapjára került. Halála után, 1955-től Yves Saint-Laurent volt a divatház kreatív igazgatója/fő tervezője. Miután hatalmas sikereket ért el a Dior-nak tervezett kollekcióval, bár sokkal merészebb ruhákat tervezett. 1960-ban saját divatházat alapított, majd 1961-ben a divatházat is elhagyta. A helyét pedig Gianfranco Ferré vette át, aki tovább emelte a Dior-ház hírnevét. Őt követte 1997-ben John Galliano, angol tervező, a férfidivatot pedig Heidi Slimane felügyelte 2001 és 2007 között. John Galliano egészen 2012-ig vezette a divatház női részlegét, távozása nagy visszhangot kapott a sajtóban, hiszen 14 év sikeres irányítás után rúgták ki. Amire azért volt szükség, mert a tervező egy étterembe (alkohol hatása alatt) összetűzésbe keveredett egy házaspárral, akiket durva szavakkal illetett. A Dior-ház így próbálta menteni a hírnevét, bár drága mulatság volt. Az extravagánzs Gallianot, a belga Raf Simons követte a terveziő székben, aki a női ready-to-wear, illetve a haute couture darabokért és a kiegészítőkért volt felelős. Legnagyobb múzsája az Oscar-díjas és többszörös Golden Globe-díjas amerikai színésznő, Jennifer Lawrence, aki egyébként a divatház 'Miss Dior' fantázianevű táskáinak és a Dior 'Addict' rúzsnak a reklámarca 2012 novembere óta.
Raf Simons bemutatkozása nem volt hatalmas siker, de a 3 és fél év alatt, amit a Dior-háznál töltött bebizonyította, hogy tökéletesen alkalmas a feladatra, és méltó örököse volt a kreatív igazgató/fő tervező címnek. A belga mester igazgatása alatt a divatház bevételei folyamatosan nőttek, 2015 elején szárnyra kapott a pletyka, hogy már az utódját keresik. 2015 októberében pedig bejelentették, hogy Raf Simons önszándékából hagyja ott a divatházat, mivel egy új szerződést ajánlottak neki. Azonban a tervezőnek az egykori munkatársak szerint túlságosan is megterhelő volt a divatház vezetése, felemésztette a kreatív energiáit. Az pedig, hogy egy évben 6 kollekciót kellett terveznie már túl sok volt számára, mivel nem szeret túl gyorsan dolgozni, itt pedig számított a gyorsaság, ami hatalmas nyomással jár.
Az ikonikus francia divatház jelenleg is kreatív igazgató nélkül működik tovább, és azt tervezik, hogy a következő két kollekciót főtervező nélkül valósítják meg, a divatház saját tervezőivel, közben pedig folyamatosan keresik az utódot. Az egyik esélyes Riccardo Tsici, aki a Givenchy jelenlegi tervezője, a másik nagy esélyes a pozíció betöltésére pedig az angol dizájner, Phoebe Philo, aki a Céline kreatív igazgatója.
Mivel a Dior az egyik legexkluzívabb márka a Chanel mellet, ezért a termékeit nem értékesítik online áruházakban (csak napszemüvegeket, parfümöket, illetve szépségápolási termékeket árusítanak így). Más haute couture divatházakhoz hasonlóan, a Diornak is a forgalom legnagyobb részét a kiegészítők jelentik: parfümök, sminktemékek, szemüvegek, bőrárúk.
Leghíresebb termékei a 'Lady Dior' és a 'Miss Dior' táskák és parfümök, a 'So Real' napszemüvegek, a 'Dior Addict' rúzsok és szájfények, valamint a 'Dolce Vita', 'Poison' és a 'Eau Sauvage' parfümök.
A divatház ruháit eddig olyan hírességek viselték, mint Jacqueline Kennedy, Rihanna, Jennifer Lawrence, Dakota Johnson, Julianne Moore, Natalie Portman, Nicole Kidman, Charlize Theron, Nicholas Sarkozy, Josh Hutcherson, Robert Pattinson, Johnny Depp vagy Leonardo di Caprio.
|