Abodi Dóra Kolozsvárott született 1984-ben, később a családjával együtt Magyarországra költöztek. Az ELTE jogi karán szerezte meg az első diplomáját, viszont a divattervezés mindig is jobban érdekelte, ezért beiratkozott a budapesti Mod'Art nemzetközi francia művészeti-, és divatakadémiára, ahol 2008-ban szerezte meg a diplomáját. Dóra művészcsaládból származik, szülei Nagy Géza és Nagy Stoica Georgeta festőművészek és grafikusok, a nagyapja, Abodi Nagy Béla szintén festőművész volt.
2009-ben alapította meg a saját márkáját, ami a nevét viseli; Dora Abodi. A Mod'Art Divat és Művészeti Akadémia elvégzése után a milánói Domus Akadémián folytatta a tanulmányait mesterképzésen, ahova a Vogue magazin különdíjának köszönhetően került be. Egy évvel később, vagyis 2010-ben megnyerte "Az év divattervezője" címet és a new yorki diathét keretein belül a független táskatervezők versenyének a "Legjobb design" kategóriájában többször is díjra jelölték (2012-ben és 2013-ban is). 2014-ben a Fashion Scout angol szervezet, akik feltörekvő, új márkák bemutatásával foglalkozik kiválasztotték Dórát egy többfordulós pályázaton, aminek köszönhetően ugyanebben az év őszén bemutathatta első magyar divatcégként az új kollekcióját a londoni divathéten. A bemutatót pedig a londoni Freemasons Hallban, a szabadkőművesek házában rendezték meg, amely a divattervező elmondása szerint nagyon jól illeszkedett a misztikus, sötét tónusú ruhákhoz.
A 2011-es kollekcióját Moszkvában és New Yorkban is bemutatták, és mind a két helyszínen nagyon jól fogadták a ruhadarabok debütálását. Azóta New Yorkban már kétszer volt bemutatója a márkának a divathét alatt: egyszer a Nolcha Fashion Week-en, utána pedig a Capsule Show-n, de a legnagyobb siker a Mercedes Benz Fashion Week hivatalos programján belüli bemutató lenne a magyar márka számára.
A Dora Abodi márka az extravagáns, mégis kifinomult kortárs pret-a-porter vonalat követi, ami itthon még nem igazán elterjedt. A legmodernebb technológiákat használják a gyártási folyamat során. A márka védjegyei közé tartoznak a különleges digitális nyomatok, a kézi hímzésel, a speciális applikációk, a geometrikus szabásvonalak és a gazdag látványvilág. Az anyagokat Olaszországból, Franciaországból és Angliából szerzik be, mivel fontos számukra, hogy a legjobb minőségű anyagokkal dolgozhassanak. A legtöbbször ők is a luxusmárkák beszállítóival hozatnak ruhaanyagokat. Jelenleg arab országokban, Kínában, Japánban, de már Amerikában, Oroszországban és Angliában is értékesítenek, és folyamatosan terjeszkedni szeretnének.
A külföldi értékesítés mellett természetesen a hazai piacról sem feldekezett meg Dóra, hiszen ezt is ugyanolyan fontosnak tartja. Budán, a Frankel Leó úton találhatjuk meg a showroom-jukat, de időközben elindították az uniszex, sportosabb vonalat követő almárkájukat, ami sokkal szélesebb körben elterjedt, mint a méregdrága couture darabok.
2013 év végén a Széchenyi Tőkealap 57 millió forintot fektetett bele a Dora Abodi márkába, ezzel segítve a dinamikus nemzetközi terjeszkedést/növekedést.
Dóra divattervezőként univerzálisnak tekinti magát, mivel minden létező dolog érdekli: szívesen tervez ruhálat, táskákat, cipőket, kalapokat, ékszereket, napszemüvegeket, sőt még telefontokokat is, vagy esetleg bútorokat. Nem hiába a márka egyik legnépszerűbb darabja az a bizonyos fekete clutch, amit két arany unikornis díszít, ami mára már a divatház egyik védjegye és jeképe lett. (Első két képen látható a clutch.)
Az elmúlt 7 évben, amióta elindult a márka rengeteg hírességgel sikerült megismertetni a Dora Abodi nevet. Olyan hírességeket öltöztettek már, mint Lady Gaga, Taylor Swift, Tyra Banks, Rita Ora, Lindsay Lohan, Elia Gonzalez, Bella Thorne, Paris Hilton, Dianna Argon, Jena Malone, vagy éppen a méltán híres jelmez- és divattervező, Trish Summerville. Rengeteg magazinban szerepeltek már, többek között a Vogue-ben, vagy az InStyleban.
Amikor Jena Malone Dora Abodi ruhát viselt 2013 novemberében 'Az éhezők viadala: Futótűz' novemberi premierjén, akkor a német és az amerikai Vogue is a hónap legjobban öltözött hírességének választották, ami hatalmas reklámot jelentett az egyre nagyobb, és híresebb magyar márkának. Azóta már Los Angelesben is van egy showroomjuk, ahol a sztárok akár közvetlenül is megvásárolhatják a kollekció darabjait.
|